vineri, 5 decembrie 2014

Gogososi ca la mama acasa

Astazi m-am gandit sa fac gogosi, preferatele baiatului meu. Eu gosile le fac dupa reteta mamei mele si mi se par cele mai bune. Pentru niste gogosi delicioase si pufoase avem nevoie de:
- 600 de grame faina,
- 360 ml lapte,
- 30 grame drojdie proaspata,
- o lingura mare de zahar,
- 3 galbenusuri de ou,
- coaja de la o lamaie,
- 2 plicuri de zahar vanilat,
- un praf de sare,
- 50 grame de unt,
- ulei pentru prajit,
- zahar pudra pentru ornat.
Incalzim laptele cat sa fie caldut, adaugam sarea, zaharul si dizolvam in laptele caldut si drojdia. In faina facem un cuib in care turnam maiaua de mai sus si amestecam cu un pic de faina si lasam la dospit.
Cand maiaua a dospit, adaugam ouale, zaharul vanilat, coaja de lamaie, esenta de rom si untul topit.
Framantam pana aluatul face besici. Se pudreaza cu putina faina si se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul. Dupa ce a dospit intindem aluatul intr-o foaie de grosimea degetului, dupa care se decupeaza cu un pahar. Le mai lasam un pic la dospit, dupa care le punem in baie de ulei fierbinte. Coacem pe ambele parti dupa care le asezam pe un servet la scurs, dupa care se pudreaza cu zahar si sunt nu-mai bune de servit.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu