marți, 10 februarie 2015

Faguri- prajiturile copilariei



Cine nu am mancat in copilarie vestitele faguri cu crema de ciocolata? Pentru mine sunt prajiturile copilariei alaturi de nuci si nu numai. Asa ca am facut rost de o forma de faguri si m-am apucat numaidecat de treaba. E o prajitura simpla care nu necesita foarte multe ingrediente.
  Daca vreti sa va aduceti aminte de vestitele faguri veti nevoie de:
Pentru aluat:
- 6 oua,

 - 12 linguri de zahar,
- 12 linguri de ulei,
- 12 linguri de lapte,
- 24 linguri de faina,
- 1 plic praf de copt,
- zahar vanilat,
- un praf de sare.
Pentru crema: puteti folosi si creme din comert dar crema facuta in casa e mai buna.

- 1 litru de lapte rece,
- 8 linguri de zahar,
- 8 linguri de faina,
- 4 linguri de cacao,
- 1 pachet de unt sau margarina,
- esenta de rom,
- nuca macinata.
 Pentru inceput amestecam ouale cu praful de sare si zaharul, dupa care adaugam laptele, uleiul si la sfarsit faina amestecata cu praful de copt si zaharul vanilat. Rezulta o compozitie cremasa. Acum ungem forma de faguri cu ulei si o incingem pe foc, dupa care punem cu ajutorul unei linguri gramajoare de aluat si coacem cate un minut pe ambele parti, la foc mic. Atentie la forma pe care o cumparati! Eu am cumparat una de care nu sunt multumita si din cauza careia fagurii mei nu arata ca cei din copilarie.Daca aveti o forma de la bunici, parinti e perfect.
Pentru crema avem nevoie de un tel. In primul rand amestecam faina cu cacaoa si zaharul, dupa care adaugam laptele putin cate putin sa nu se formeze cocoloase. Se pune vasul pe foc, mestecam continuu pana se ingroasa. Dupa ce crema s-a ingrosat dam vasul deoparte, adugam untul si punem inapoi pe foc pana se topeste untul. Dam deoparte sa se racoreasca si adaugam esenta de rom si nuca macinata.
Dupa ce crema s-a racit nu ne ramane decat sa umplem cojile de faguri doua cate doua cu cate o lingurita de crema.


 Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu